Strada Egalităţii nr. 24, Piteşti, Argeş

0248 211249, 0248 288500

biroticagroup@biroticagroup.ro

Cum se alege noua casa de marcat

Publicat la 31.05.2018

13

1. Interfata LAN/Ethernet, wi-fi sau GPRS?
Deoarece noile case de marcat vor comunica cu serverul ANAF (la o data ulterioara care va fi stabilita de ANAF) trebuie sa aveti in vedere ce tip de comunicatie veti folosi.
a) Daca magazinul dvs. are deja acces la net trebuie sa alegeti case de marcat cu interfete LAN/Ethernet.
b) Daca preluati comunicatia de la un router local alegeti intefata wi-fi.
c) Daca nu aveti acces la una din variantele a) sau b) veti alege casa de marcat cu interfata GPRS.
2. Cum voi transmite date catre ANAF incepand cu 20 septembrie?
Incepand cu luna septembrie a.c. utilizatorii vor fi obligati sa transmita catre ANAF un set de informatii din casa de marcat. Aceste informatii se extrag pe stick de memorie (cu ajutorul firmei de service sau urmand procedurile din manualul de utilizare) si sunt raportate catre ANAF cel mai tarziu pe data de 20 pentru luna anterioara; operatiunea se efectueaza de catre utilizator pentru fiecare casa de marcat.
Din acest motiv trebuie sa alegeti o casa de marcat cu interfata corespunzatoare modului in care alegeti sa descarcati si transmiteti date din casa de marcat catre ANAF.
3. Cum stiu ca o casa de marcat corespunde noii legislatii? De la cine o cumpar?
Pentru ca o casa de marcat sa corespunda noilor cerinte legale ea trebuie sa fi primit un aviz tehnic mentionat in autorizatia de distributie si service emisa de Ministerul Finantelor Publice. In aceasta autorizatie se verifica si daca firma pe care ati ales-o ca furnizor are regimul de “unitate autorizata pentru comercializare” de noi case de marcat. Solicitati firmei furnizoare acest document (care face parte din dosarul de fiscalizare).
4. Cum verific firma de service?
Operatiunile de la punctele 1) si 2) se vor face cu suportul si sub responsabilitatea firmei de service. Pentru ca o firma sa aiba dreptul sa faca service pentru noile case de marcat, ea trebuie sa fie inclusa in autorizatia de distributie si service de la punctual 3). ANAF si-a asumat obligatia de a publica un registru al distribuitorilor, al modelelor de case de marcat avizate, al unitatilor acreditate pentru comercializare si service case de marcat precum si o lista a tehnicienilor de service autorizati pentru a efectua asistenta tehnica asupra noilor case de marcat. Pentru aceasta consultati www.mfinante.ro !