Deck Birotica Group S.R.L.

Strada Egalităţii nr. 24, Piteşti, Argeş

0248 211249, 0248 288500

biroticagroup@biroticagroup.ro

Informatii utile

Procedura de fiscalizare a casei de marcat

1. Obtinerea numarului unic de identificare a aparatului fiscal

Echipamentele fiscale se pot achizitiona doar de la firme care sunt acreditate pentru comercializare si/sau service a respectivului model de echipament fiscal. In mod normal, conform angajamentelor asumate, lista lor ar trebui sa fie publicata pe site-ul ANAF. Dupa cumparare, casei de marcat i se va atribui un numar unic de identificare pentru care sunt necesare depunerea la administratia fiscala a unei cereri de atribuire a numărului de ordine fiscal ce va fi însoţită de următoarele documente:

a) copia facturii şi a documentului de plată care atestă achiziţionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vânzare-cumpărare cu plata în rate sau, după caz, copia contractului de leasing financiar încheiat cu clauză expresă privind asumarea obligaţiei părţilor că la expirarea contractului de leasing se transferă utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;
b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale şi a aparatului de marcat electronic fiscal;
c) declaraţia pe propria răspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, după caz, declaraţia privind desfăşurarea activităţii în regim ambulant ori în regim de taxi, însoţită de certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, privind deschiderea punctului de lucru;
d) declaraţia pe propria răspundere a utilizatorului privind numărul de înmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, însoţită de copia autorizaţiei taxi, în cazul activităţii de taximetrie.

2. Fiscalizare

Dupa obtinerea numarului de identificare (procedura care dureaza 3-4 zile) se trece la fiscalizarea casei de marcat.

Se programeaza antetul bonului fiscal conform datelor inscrise pe certificatul emis de administratia fiscala precum si codul si denumirea produselor sau serviciilor pentru comercializare.

In maxim 24 de ore de la fiscalizare trebuie sa prezentati la administratia fiscala urmatoarele documente:

– declaratia de instalare emisa de catre firma de service (4 exemplare)

– cartea de interventie a casei de marcat impreuna cu registrul special

– certificatul emis de DGFP

Schimbarea adresei de functionare a casei de marcat

In urma schimbarii adresei de functionare a casei de marcat se trece la schimbarea memoriei fiscale. Pentru aceasta operatiune va veti prezenta la firma de service cu casa de marcat, cartea de interventii si registrul special, certificat numar de ordine fiscal si declaratie de instalare.

Veti intocmi impreuna cu tehnicianul  firmei de service un dosar care se va depune la DGFP cu urmatoarele:

– certificat numar de ordine fiscal

– proces verbal de predare al memoriei fiscale

– cerere de modificare a numarului de ordine

– certificat constatator cu noua adresa a casei de marcat