Deck Birotica Group S.R.L.

Strada Egalităţii nr. 24, Piteşti, Argeş

0248 211249, 0248 288500

biroticagroup@biroticagroup.ro

Conectarea caselor de marcat la serverul ANAF

Publicat la 28.01.2021

Obligația de a asigura conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale în vederea transmiterii de date fiscale către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) revine operatorilor economici prevăzuți la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Ce vor face comerciantii?

  • Verificati posibilitatile de conectare a casei de marcat la internet. Luati legatura cu servisantul casei de marcat si intrebati daca modelul de casa de marcat suporta conectarea la internet fara a necesita interventii hardware si alte componente suplimentare, precum si costul acestora (daca e cazul). Majoritatea casele de marcat se conecteaza la internet printr-un modul GPRS folosind un SIM de date mobile ce va trebui achizitionat de la operatorii de telefonie mobila. Imprimantele fiscale dar si o mica parte din casele de marcat, au posibilitatea de a se conecta la internet prin intermediul unei retele LAN, la fel ca un computer.
  • Achizitionati de la furnizorii de servicii de telefonie mobila, abonamente pentru serviciile de conectare la internet (mobila sau fixa dupa cum e cazul). Intrebati firma cu care aveti contract de service daca producatorul casei ofera SIM-uri de date. Unii producatori de echipamente fiscale au contractat deja cu operatorii de telefonie mobila pachete de SIM-uri de date, putand astfel sa va ofere un pret mai bun fata de cel contractat de dumneavoastra;
  • Actualizati contractele de service cu firma de service si programati din timp conectarea echipamentului, astfel incat sa nu depasiti termenul legal.
  • Operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații electronice au obligația completării și transmiterii unei declarații.

Costurile conectarii

  • Upgradarea echipamentului (daca este cazul) si actualizarea softului;
  • Abonamentul la internet;
  • Costurile legate de deplasarea la punctul de lucru a tehnicianului de service in vederea conectarii la server a echipamentul.

Nu uitati!

  • Daca nu ati facut-o pana acum, inlocuiti vechea casa de marcat cu casa de marcat cu jurnal electronic. In caz contrar riscati amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei confiscarea sumelor nejustificate si suspendarea activitatii la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pana la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal si prezentarea dovezii de plata a amenzii sau a jumatate din cuantumul acesteia, dupa caz, organului constatator;
  • Transmisia de date catre serverul ANAF se va face automat dupa emiterea raportului de inchidere zilnica (Raportul Z)!
  • Obligatia conectarii caselor de marcat la serverul ANAF ii revine exclusiv utilizatorului echipamentului fiscal iar toate costurile de conectare vor fi suportate de catre acesta. Amenda pentru nerespectarea acestei obligatii este de la 8.000 lei la 10.000 lei
  • Interventiile tehnice asupra casei de marcat se vor face numai de catre personalul autorizat al fimei de service. In caz contrar utilizatorii risca amenda de la 4.000 lei la 6.000 lei

Incepand cu 8 ianuarie 2021, utilizatorul va primi direct amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, precum confiscarea sumelor nejustificate; suspendarea activității operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu aparat de marcat electronic fiscal și prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz, organului constatator.